zondag 2 augustus 2015

30 juli vertrek uit Davenport, reis naar Miami voor laatste overnachting in Florida

Met vertraging maar hier is donderdag 30 juli

Aangezien alle koffers al ingepakt staan, slapen wij rustig tot een uur of 9 door. Officieel moeten wij om 10.00 uur eruit maar van (stuiterbal) Alison, de beheerster hebben wij doorgekregen dat het niet erg is als dat een uurtje later wordt.

Wij ontbijten op ons gemak en doen de laatste spulletjes in de koffer en Wim geeft aan dat als we toch alle tijd hebben hij wel langs de kust naar Miami wil rijden. Hij kijkt even op de computer ongeveer de route na en tegen half 11 willen we wegrijden als Alison net langs komt om even een check te doen. Wij geven aan haar de sleutel en na gedag te hebben gezegd en van haar een waarschuwing te hebben gehad vooral op mijn tas te letten in Miami (waarbij ik zeg dat ik uit Amsterdam kom dus echt wel uit kijk) vertrekken wij.

Na een kleine eerste 10 minuten gereden te hebben staan wij volledig stil op de 4, de weg die we rijden om naar de kustweg te gaan. Ruim 40 minuten zit er nauwelijks beweging in waardoor wij eigenlijk pas om iets over half 12 echt wegrijden uit de omgeving van Orlando.

We rijden via de A1A en maken een stop bij Cocoa Beach, het surfparadise maar vanwege het weer (bewolkt) is het niet al te druk op het strand en de zee is ook rustig.

Na deze stop besluiten wij toch maar eerst te gaan lunchen, na de lunch (bij Subway) is het inmiddels al 14.00 uur dus checken wij toch even hoe ver het nog is na Miami, want vanmorgen hebben we niet gekeken hoelang we onderweg zouden zijn via deze route. De navigatie geeft aan dat via de snelweg wij nog een reistijd van 3 uur voor de boeg hebben. Dan is de keuze snel gemaakt, de weg langs de kust duurt nog veel te lang en we gaan via de snelweg verder, tot de conclusie komend dat deze omweg in combinatie met de file ons veel te veel tijd heeft gekost.

De reis op de snelweg gaat volgens de aangegeven tijdsplanning dus rond 5 uur zijn wij dichtbij ons hotel. Wij rijden voorbij de mooie skyline van Miami en zien dan ons hotel aan de ene kant van de snelweg en het vliegveld aan de andere kant van de snelweg.
Er staat een Lufthansa A380 vol in zicht geparkeerd en daar rijden wij zo langs (Chris, meteen aan Julian gedacht :)) de foto is net te laat maar je ziet hem nog een klein stukje.
De laatste 10 minuten zijn nog even druk op de weg maar dan komen we aan bij het Hilton, waar we de nacht gaan doorbrengen.

Bij het inchecken, vragen wij naar het ontbijt want dat hebben wij via booking.com relatief goedkoop bijgeboekt tijdens het reserveren van de kamer en eerst wordt er aangegeven dat er geen ontbijt bijzit maar als wij aangeven dat er volgens ons wel ontbijt was bijgeboekt, wordt er even extra gecheckt en blijkt toch dat er inderdaad ontbijt bij is en wordt uit een hele andere hoek een enveloppe op naam met 4 vouchers voor het ontbijt gegeven. Wij zitten op de 10e verdieping en hebben een schitterend uitzicht op het zwembad, het meer en op de skyline van Miami. De kamer is voor de rest prima met 2 queen size bedden.

We trekken de zwemkleding aan en gaan een duik nemen. Beneden aangekomen maken wij eerst een wandeling in de tuin, die  ons een heel goed uitzicht op het vliegveld geeft en zien ook een speciale jogging route. Wim wil dit nog wel gaan lopen morgen maar ik heb de sportkleren al ingepakt en aangezien wij een lange reis voor de boeg hebben lijkt mij dat geen goed idee. Daarna brengen wij een half uur in het zwembad door alvorens naar boven te gaan en ons te gaan omkleden voor het eten.

Er is geen gratis internet in het hotel en de mifi van onze eigen internet is traag dus het duurt even voordat wij een adres hebben gevonden van een Longhorn Steakhouse in de buurt, maar uiteindelijk lukt het en om half 8 zitten we in het restaurant, waar Wim en Ronald besluiten om voor deze laatste avond de Porter Speciaal samen te nemen van 30 oz (= 850 gram!!) Chantal en ik doen het rustig met een gewone steak :)

Het smaakt allemaal prima en na een kleine 2 uur staan wij weer buiten en geeft Ronald aan dat het nog echt te vroeg is om naar het hotel te gaan. Wij besluiten daarom om naar Collins Avenue te rijden want daar zijn we bij het begin van de vakantie geweest en dat is bekend terrein want we willen niet in Miami ergens op de bonnefooi naar toe terwijl het donker is.

Wanneer we de brug overkomen richting Collins Avenue hebben wij een heel mooi uitzicht op de skyline van Miami nu alle lichten van de gebouwen aanstaan, op 1 gebouw verschijnen zelf dansende vrouwen. Het uitzicht vanuit de auto maakt dit ritje deze kant op al de moeite waard.

Wij vinden een parkeerplaats op een gunstige stek (2 straten van Collins Avenue af ) en parkeren daar de auto voor ruim anderhalf uur voor nog geen $3. Wij lopen naar de Ocean Drive en daar kijken vooral Wim en Ronald hun ogen uit naar de mooie auto's en ander soorten koplampen die in grote aantallen voorbij komen :).
Bij diverse bars wordt gedanst door (semi) professionele danseressen en bij sommige bars staan rijen voor de deur om naar binnen te komen en iedereen moet zijn id laten zien alvorens bij de bars naar binnen te kunnen. Ook worden hier bij de diverse restaurants en bars mega grote cocktails geschonken maar wij houden het bij een rondje lopen en een gewoon frisje voordat wij weer terug gaan naar de auto.  Goed idee van Ronald om nog even vanuit het restaurant wat te gaan doen want het was erg leuk om dit in de avond te zien. Ronald vind het jammer dat Miami zover weg is want anders was dit wel een hele leuke plek geweest om met zijn groep vrienden naar toe te gaan als ze over 2 jaar hun eind examen hebben gedaan. Hij voeg dan wel toe dat het ook jammer is dat je dan 21 moet zijn om alcohol te mogen drinken want dat zijn ze tegen die tijd ook nog lang niet, LOL.

In het hotel aangekomen genieten wij nog even van het uitzicht op de skyline van Miami maar fotos maken lukt helaas niet want daarvoor is de afstand te groot.

Om iets over 12 doen wij het licht uit en gaan slapen.

1. Is echt een lachertje als je na gaat wat je betaald voor het parkeren. :)
    Leuk uitzicht vanaf de kamer en een slimme zet om nog even een avond wandeling te gaan doen, die bier/cocktail ziet er in ieder geval geweldig uit :)
    Flink sparen dus voor Ronald, en dan maar geen drank...koplampen zijn er in overvloed Hahaha