vrijdag 17 juli 2015

Call a cab voor Ariana Grande

Blog een dagje later ivm later terugkomst in de villa gisteren :)

In de ochtend is de poolboy aanwezig om het zwembad en het terras schoon te maken, nu heb ik van een poolboy altijd wel een bepaald beeld voor ogen maar daar trekt deze poolboy zich blijkbaar niets van aan. Zelfs Ronald geeft aan dat hij degene die bezig is bij het zwembad toch moeilijk als poolboy kan omschrijven, de man is namelijk dik in de 60 en heeft een zeer omvangrijk postuur, weg beeld!!

Wij vertrekken na het ontbijt met de toegangskaarten van Busch Garden en de kaarten voor Ariana Grande (en voor in de kofferbak extra kleding voor Chantal en een shirt voor Ronald) naar Tampa, daar gaan wij eerst even in de omgeving van Amalia Arena kijken zodat wij weten waar wij vanavond de kinderen kunnen afzetten en kijken of er verder voor ons dichtbij in de buurt wat te doen is. Er is een makkelijk bereikbaar parkingzone voor 15 minuten en dan is de ingang dichtbij, vlakbij is de haven dus daar gaan wij dan een kijkje nemen dus dat gaat vanavond helemaal goed komen.

Om iets over 12 lopen wij BG binnen zodat wij daar tot een uur of 6 kunnen blijven om dan naar de Amalia Arena/ haven te gaan. Het concert begint om 7.30 met in het voorprogramma Prince Royce (waarvan ik wel een liedje ken door zumba maar de kinderen niet, grappig).

Het is vrij rustig in BG, vrijwel de gehele weg van Davenport naar Tampa heeft het geregend en ook nu blijf het wat regenen maar er zit geen onweer in de lucht dus de attracties zijn allemaal open. Willem, Ronald en Chantal gaan uiteraard weer de achtbanen in en wij spreken af dat wij op een bepaalde tijd weer op een plek zijn bij de uitgang van een bepaalde achtbaan zodat ik op mijn gemak bij wat dieren op bezoek kan gaan en dat is goed gelukt.

De cheeta's zijn nog vrij actief dus daar kan ik wat mooie fotos maken (ook al zijn de mogelijkheden van mijn camera beperkt tov Wim zijn toestel :))




Daarna ga ik naar de chimpansees die schuilen voor de regen


en dan bij de gorilla's heb ik echt een supertijd  en zou ik mij de hele dag kunnen vermaken, er zitten namelijk 2 baby's en het spel tussen moeder, baby en wat later blijkt de vader is echt super om te zien. Moeder aap van de baby van 7 maanden beschermt haar baby zo intens tegen de vader van 9 jaar die blijkbaar zin heeft om spelletjes met haar te spelen wat echt schitterend is om te zien. Zodra de vader te dichtbij komt pakt zij haar baby weer op en rent er echt vandoor waarbij de vader zelfs tromgeroffel op zijn borst geeft om te laten weten dat hij er is. Ik spreek uitgebreid met een van de verzorgsters die uitlegt waarom de moeder aap wel de oudste man van ruim 20 in de buurt kan accepteren van haar baby maar dus niet de vader die gewoon een soort van puberaal gedrag vertoont, geweldig.








Later gaan wij nog even met zijn vieren terug maar dan liggen bijna alle apen uit te rusten van het enorme spektakel wat een uurtje daarvoor heeft plaatsgevonden.

Ook diverse andere dieren worden door mij bezocht, wat is dit toch een mooi park met een ideale mix van attracties en dieren.





Nadat we nog wat gegeten hebben gaan wij naar de auto, waar Ronald en Chantal zich in de auto even klaarmaken voor het concert en dan kunnen we gaan.
De drukte om de arena valt reuze mee, wat regelen die Amerikanen dat toch goed, en ik loop even mee met de kinderen en wij spreken af waar wij elkaar vanavond weer ontmoeten en dan gaan ze. Als ik terugloop naar de auto kom ik Ariana Grande tegen LOL



Toch wel heel apart zo'n concert in het buitenland (waar de kinderen dan samen naar toe gaan :))


Wij rijden vervolgens nog geen 10 minuten verder een parkeergarage in en betalen daar ivm het event $10 voor (koopje als je dat vergelijkt met de parkeerkosten voor de Toppers).  Als wij de parkeergarage uitlopen komt er een geweldige limousine aanrijden, waarvan het ons niet zou verbazen als daar Ariana Grande in had gezeten. De chauffeur zwaait naar mij als ik een foto maak.

Wij lopen langs een Hooters en ik zeg tegen Wim dat wij daar straks wel eventueel wat kunnen gaan drinken als wij een zijstraatje bij Hooters inslaan komen wij uit op een heel gezellig plein waar net live music begint te spelen. Wij lopen nog een klein stukje door maar installeren ons dan op het gezellige plein voor de deur van een cocktail bar :).

Wij hebben op deze manier ons eigen concert, de muziek die gespeeld wordt door de band is erg goed, en er is een zeer aangenaam sfeertje op het plein waarbij ook door omstanders gedanst wordt.

Ik bestel een cocktail met de naam CALL A CAB die aangegeven staat als de sterkste cocktail die zij schenken, als we bestellen vraagt de serveerster aan Wim of hij een sample wil proberen van de cocktail omdat sommige hem echt te sterk vinden, Wim lacht en zegt hij is niet voor mij maar voor mijn vrouw, ik proef de sample en ja hij is heel sterk maar ook erg lekker, en aangezien ik geen taxi hoef te bellen omdat ik mijn eigen chauffeur bij mij heb, laat ik de cocktail gewoon doorkomen (en de 2e ook :)) Wij bestellen ook nog een portie chicken wings met tequila saus die als spicy op de kaart staat en ook daar is niets aan gelogen!

 


Met cocktail en live muziek gaat de tijd vlot voorbij en om iets voor 10 lopen wij naar de arena, volgens een politie agent die wij eerder bij de park en ride plek spraken duurt het concert tot 10 over 10 en dit blijkt ook te kloppen, precies om die tijd stuurt Ronald ons een sms dat het concert is afgelopen en dan zitten wij al op de afgesproken plek, en binnen 5 minuten staan Ronald en Chantal bij ons. Het concert was erg goed, Chantal heeft genoten en Ronald vond eigenlijk het voorprogramma beter qua show en muziek dan AG zelf wat wel erg veel vuurwerk bevatten, maar ze hebben het erg naar hun zin gehad en wij lopen terug naar de parkeergarage en rijden rond kwart voor  11 de weg op. De eerste McD is erg druk dus wij rijden door en gaan bij een 2e een stop maken maar helaas is daar geen ijs meer dus dan nemen de kinderen maar een mcchicken en wat te drinken voor onderweg ipv ijs of milkshake.

Om iets over 12 rijden wij de oprit van de villa weer op, het was een supergeslaagde dag!!!

10 opmerkingen:

  1. Nou dat is zeker een geslaagde dag! De kids naar een concert en de ouders gezellig op het terras met een lekker glaasje, heerlijk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WoW wat een geslaagde dag.
    Heerlijk dagje BG en ook jou foto's zijn erg mooi hoor.
    En dan een concert ja hier hebben ze er ook Heel veel zin in en vinden ze het bijzonder om daar naar een concert te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave dag zeg. Eerst even genieten in Busch. Leuk hoor dat de kids een concert in Amerika hebben bezocht. Staat toch weer leuk op je lijstje ;-)
    En jullie hebben je duidelijk ook prima vermaakt. De cocktail klinkt als muziek in mijn oren. En ze neemt er gewoon twee. My kind of woman!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerst natuurlijk weer even flink door elkaar worden geschud in de een na de andere achtbaan, en daarna gewoon gesplitst genieten van een geweldige avond voor beide, hoe super is dat!
    Ziet er enorm gezellig uit en ik kan me voorstellen dat je lekker geniet van 2 cocktails, You Go Girl!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een super dag, toch een hele bijzondere ervaring naar een concert in het buitenland! Vandaag een rustig dagje zeker?
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super dag zowel voor jullie als voor de kits, maris ik heb genoten van de foto*s van de gorillas wat een super leuk verhaal, nog heel veel plezier en niet te veel aan de cocktails he, ha ha p m o o.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een superdag!
    Mooi dat jullie allemaal hebben genoten van jullie avond.
    Echt een geweldige ervaring een concert in Amerika!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk dat is Een vrouw naar mijn hart....wat nou sterke cocktail...doet u mij er maar 2 hoor hahahaha. Even serieus....wat een heerlijke daG en voor jullie dochter zeker mooi om Arianna te zien, gaaf :).
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige dag zeg!!! Mijn dochter zijn zo jaloers op het AG concert. Wat hadden ze dat ook graag mee willen maken. Zo' n concert in Amerik a is helemaal te gek. En Pap en Mam Hadden het ook prima voor elkaar met live muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een genieten leuk om hier een concert te zien en ook jullie hadden een top avond lijkt wel vakantie ;)

    BeantwoordenVerwijderen