zaterdag 18 juli 2015

Seaworld en downtown Disney

Vandaag niet wakker gebeld voor het leveren van ijsblokjes en wij ontbijten rustig met een eitje s'morgens buiten. Chantal en ik spotten een enorme roofvogel in de boom maar tegen de tijd dat ik de camera op scherp heb staan, vliegt hij helaas weg over het dak.

Wij vertrekken richting Seaworld en komen in de drukte van de 4 terecht waardoor wij uitwijken en via de 536 en international drive rijden, scheelt behoorlijk wat tijd en daardoor zijn wij ondanks het uitslapen en drukte op de weg toch nog rond kwart over 11 binnen bij Seaworld.



Allereerst weer een achtbaan want bij de Kraken valt de wachttijd mee, ik pas weer traditiegetrouw op de spullen en loop een rondje om de rest van de wachttijden te bekijken, het is best druk vooral met grote groepen jongens en meiden uit Brazilie en Argentinië.
In de tussentijd kijk ik ook wanneer de shows beginnen zodat wij dat kunnen combineren (ja, dat plannen op zo'n dag valt nog niet mee :)).

Na de kraken valt de wachttijd bij de achtbaan de Manta mee, dus terwijl Wim en de kids voor hun 2e thrill van de dag gaan, loop ik daar weer een rondje en kom bij de dolfijnen terecht. De opzet is nu veranderd, je kunt ze nu niet meer voeren maar daardoor is het gedeelte waar je zo naar toeloopt wel groter geworden en als ze zin hebben komen ze dus nu net zo dichtbij als vroeger tijdens het voeren. De verzorgers gooien terwijl ik er sta speelgoed voor de dolfijnen in het water waardoor ze erg speels aan de gang gaan. I love it, dus in plaats van dat ik op tijd terug ben om de rest van het gezelschap op te vangen, staan zij nu als ik eindelijk mij los kan rukken van de dolfijnen op mij te wachten. Als ik meld dat ik bij de dolfijnen ben geweest is dat natuurlijk reden om nog even met zijn 4en te gaan kijken, waarbij een van de dolfijnen ons helemaal nat spat met zijn speelgoed, geweldig!!
 
 






Vervolgens gaan wij op pad naar de show van Shamu, de orka's, het blijft indrukwekkend om te zien wat voor show er wordt neergezet en ook al weet ik dat er tegenstanders zijn die geloven dat de beesten beter af zijn in vrijheid, kan ik mij echt niet voorstellen dat de beesten hier slecht behandeld worden en als ik zie hoe speels ze zijn denk ik oprecht dat zij het naar hun zin hebben hier.
Wim neemt mijn fotocamera over want hij heeft zijn fototoestel niet meegenomen en maakt de fotos zodat ik vol kan genieten van de show (en hij maakt toch de betere foto's als prof. fotograaf :)) Wij zitten net aan de bovenkant van de soak zone en worden wat nat (echt zout dat water!)





Als wij het Shamu stadion uitlopen komt er een hele dreigende zwarte lucht aan dus tijd voor een hapje en een drankje. Als wij weer naar buiten komen is de grootste dreiging voorbij zonder dat het echt heeft geregend en wij doen een attractie Wild Arctic een soort van simulator waarbij je in een helicopter over de ijspool vliegt met zijn vieren (waar de tassen gewoon mee mogen, haha)

De dolfijnenshow begint bijna dus dat wordt onze volgende stop, deze show is dezelfde die wij 2 jaar geleden ook hebben gezien, maar ook dit blijft prachtig om naar te kijken.


Dan nog een keer in de manta omdat de wachtrij slechts 10 minuten is waarbij ik door Ronald zijn felle kleur shirt ze weer spot voordat ze echt de lucht in gaan en na deze ride gaan wij naar huis.



Thuis aangekomen heeft het flink geregend en alles is kleddernat ook druppelt het nog wat waardoor de bbq niet naar buiten kan om gebruikt te worden dus daarom wordt het vlees maar gewoon in de keuken gebakken en eten wij voor het eerst sinds wij in de villa's zitten binnen aan tafel. Het smaakt er allemaal niet minder om.

Wij besluiten na het eten nog "even" naar Downtown Disney te gaan, nu had ik op wat blogs al gelezen over de verbouwing en drukte met parkeren maar op zaterdagavond is het dus echt druk. Maar ook hier is alles weer op en top geregeld en bij alle verkeerslichten staan politiemensen het verkeer te besturen en ook al moet je nu aan de andere kant van de weg parkeren, het wordt allemaal goed begeleid. Wij vragen ons af of dit nu iedere avond zo is of dat dit nu speciaal is voor de zaterdag.
Wij lopen Downtown Disney in waar de verbouwing al duidelijk begonnen is en wij al hele stukken niet meer herkennen, op veel plekken wordt live muziek gespeeld en het is af en toe drukker dan in menig pretpark afgelopen weken. Met name de rij bij het nieuwe T-REX restaurant is enorm, wij nemen binnen even een kijkje en het ziet er erg mooi uit.

Legoland en Disney store zitten er nog en wij gaan daar naar binnen want dat maakt altijd vrolijk. Chantal ziet alvast een knuffel van iejoor die zij dolgraag mee wil nemen maar degene die zij het liefst wil is best groot dus hij wordt genoteerd en wij kijken naar het einde van de vakantie wel of deze aangeschaft kan worden (zoek de verschillen van de week nog naar een concert van Ariana Grande en nu weer met een knuffel??)



Na een kleine 2 uurtjes te hebben rondgelopen houden wij het voor gezien, wij komen zeker nog een keer terug en dan op (hopelijk) een iets minder druk moment. Het is absoluut nu al erg aan het veranderen maar zeker de moeite van een bezoek waard.




13 opmerkingen:

  1. Ja op zaterdag kun je de klok er op gelijk zetten, lekker druk in SW. Maar ondanks de drukte hebben jullie toch een heerlijke dag gehad, helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker daggie weer. Benieuwd wat jullie morgen gaan doen. Alvast veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een heerlijke dag. Kleine meisjes worden groot maar in hun hartje blijven ze klein ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij vinden Down Town altijd erg leuk op een doordeweekse morgen....heerlijk rustig :). Ik lees dat jij ook braaf op de tassen past in parken.....ik ook hahahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat hebben jullie toch een geweldige vakantie en iejoor is wel heeeeel erg leuk en ze is gauw jarig, dusssss, liefs p m o o.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer even helemaal bijgelezen, loop wat achter met het lezen van alle blogs.
    Vandaag weer een heerlijk dagje Seaworld gehad, leuk hoor, is mijn favoriete park.
    Down Town Disney gaan wij denk ik maar eens op een doordeweekse dag bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker dagje Seaworld én Downtown Disney ,super! De knuffel js wel heel leuk, maar ja, hoe krijg je het mee? Handbagage? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zat er zelf ook aan te denken.....Arianne Grande en de knuffelfoto. Heerlijk toch?
    Lekkere dag weer in Seaworld, super park.
    Enne.... Ik zie dat het bij jullie niet de hele dag heeft geregend?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie dag eerst sea world en dan down town disney.
    En de knuffel is wel heeeel leuk ,ben je toch nooit te oud voor.
    Gewoon een beetje proppen in de koffer:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dagje weer bij ons was het ook heel druk s avonds bij Downtown disney maar wel gezellig hier blijven de knuffels ook populaie wordt je daar ooit te groot voor? Veel plezier nog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. SeaWorld kom ook op mijn lijstje...het blijft inderdaad wel een lastige discussie. Hier in Zuid Frankrijk zijn er onlangs nog demonstraties geweest tegen Marineland. Echt lastige discussie. Maar anyway, daarom niet minder spectaculair om te zien. Wat hebben jullie toch mooie dagen, enjoy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. SeaWorld kom ook op mijn lijstje...het blijft inderdaad wel een lastige discussie. Hier in Zuid Frankrijk zijn er onlangs nog demonstraties geweest tegen Marineland. Echt lastige discussie. Maar anyway, daarom niet minder spectaculair om te zien. Wat hebben jullie toch mooie dagen, enjoy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahaha, wat een heerlijke leeftijd zo tussen kind en volwassene, blijft leuk!
    Een heerlijke dag en als tasoppasser/planner is het toch wel een hele zware verantwoordelijkheid hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen